1. Avaa Winamp/iTunes/Windows Media Player/...
2. Laita shuffle päälle.
3. Kirjoita 20 ensimmäistä shufflella tullutta, vaikka ne olisivat kuinka noloja.
4. Kirjoita lyhyesti joitakin muistoja/ajatuksia jokaisen biisin perään, sitä mikä tulee ensin mieleen.

 1.Youth Group - Forever Young
On kesä 2008, ulkona tuulee ja on pilvistä. Me ollaan Mirkan kanssa päätetty etukäteen että "sillonhan mennään Stadikalle, kunhan ei sada". Yritetään epätoivosesti viihtyä, vaikka palellaan niin että perseet jäätyy. Kuunnellaan musiikkia ja Mirka haluaa kuunnella tän sata tsiljardia kertaa putkeen. Päätetään ettei enää ikinä osteta ruotsalaisia mansikoita.

2. No Doubt - Running
a) Biisi, jota kuuntelin viime talven synkkinä aamuina bussissa ja puol-nukuin
b) Biisi, jota kuuntelen jos väsyttää, ja on ihan neutraali fiilis

3. Coldplay - Clocks
On aamuyö joululomalla 2007 ja ollaan Saariselällä. Me valvotaan Annan kanssa ja nauretaan ittemme kipeiks meiän kuvaussessioiden tuotoksille ja heitetään paskaa läppää. Aletaan hiljalleen nukkua, ja kuunnellaan Annan iPodia. Sit tulee tää... tididi tididi didi dii

4. Savage Garden - Truly Madly Deeply
Oii, tähän liittyy kilokaupalla muistoja<3 Ollaan noin 11-12 vuotiaita. Oon ollu yötä Syyvin luona ja meiän pitää siivota jälkemme seuraavana aamuna. Me kuljetetaan patjoja alakertaan työntämällä ne alas portaita. Yhtäkkiä saadaan idea, keksitään että tehään niistä liukumäki. Päällystetään portaat niillä patjoilla ja lopulta rojahdetaan portaiden alapäähän. Syyvi käy laittamassa stereot päälle, tää biisi soi levyltä ja me jutellaan "syvällisiä" :D

5. Maija Vilkkumaa - Ei
On aurinkoinen ja lämmin kesäpäivä, ollaan Virroilla(<3) ja veneilemässä. Oon ehkä 12-vuotias ja Krista 11. Me istutaan Busterin keulassa ja vene menee TÄYSIIIII. Vettä roiskuu ja hiukset viuhuu tuulessa. Me lauletaan tätä biisiä niin kovaa kun keuhkoista lähtee ääntä.

6. Timbaland - Apologize
Ollaan Saariselällä joululomalla 2007, on myöhänen ilta ja me ollaan menty nukkumaan. Siellä on pilkkopimeetä ja hiljaista kun ei oo katuvaloja ja liikennettä samalla tavalla ku kaupungissa. Mä makaan maailman mukavimmassa sängyssä ja kuuntelen tätä biisiä tuhatkertaa putkeen. Se jää mun päähän soimaan koko loppuloman ajaks.

7. Offspring - The Kids Aren't Allright
Me ollaan Magen kanssa bussipysäkillä odottamassa 10:ä, ollaan menossa Kobushikaille. Mulla on kamera mukana ja otan Magesta kuvia, että se vois laittaa ne galleriaan. Mage istuu tuimana ja kuuntelee musiikkia. Mä otan siitä kuvan ja sen kuvatekstinä galleriassa on tän biisin nimi.

8. Foo Fighters - The One
Mä oon kyllästynyt mun kännyn randomiin Nokia-pimpelipompeli-soittoääneen ja haluun jonkun biisin siihen tilalle. Taistelen ikuisuuden koneen ja sen Nokia-ohjelman kanssa kunnes onnistun saamaan tän siihen. Jossain vaiheessa tulee semmonen fiilis että en voi kuunnella tätä iPodilta kun tulee aina fiilis et kännykkä soi.

9. Linkin Park - Somewhere I Belong
On talvi ja oon 8. luokalla. Hirvee teiniangsti päällä monen kuukauden ajan, kukaan ei jaksa mua. Pitkäaikainen "kukaan-ei-rakasta-muaaah"-fiilis. Tää biisi on tehokulutuksessa. Vieläkin ku kuuntelen tätä, mulla tulee semmonen tietynlainen, outo olo.

10. Eppu Normaali - Näinhän Täällä Käy
On kesä 2008. Oon Mirkan mökillä, ja me ollaan lähetty kävelylle metsään yms, meillä on kuvaussessio Mirkan järkkäri-kameralla (<3). On tosi kuuma, ja me kävellään maanteitä pitkin. Jossain vaiheessa Mirka keksii näyttää mulle yhden paikan siitä läheltä. Me kävellään yhtä mettäpolkua pitkin ja tullaan yhteen paikkaan jossa on ihan mielettömän kaunis näköala, perussuomalainen järvimaisema. Istutaan kivelle, joka on kallion reunalla, ja ihastellaan vaan koko paikkaa. Päätetään, että tää on meidän yhteinen kesäbiisi.

11. Aerosmith - I Don't Wanna Miss A Thing
Oii, en oo kuullu tätä megapitkään aikaan !! :) Me katotaan perheen kanssa leffaa, ja mua ei yhtään huvittais kattoa jotain Armageddonia. Yllätyn positiivisesti ja itken satalitraa sen aikana. Ihastun tähän biisiin ja sen sanoihin.

12. Oasis - Stop Crying Your Heart Out
Ollaan kattomassa Rakastunut Bestman - leffaa. Patrick Dempsey on "niiiiin ihana" ja sit tää biisi soi kun se angstaa. Fiilistellään Mirkan kanssa.

13. Hullutiedemies - Hyvästi (itsemurhakirjeet)
Kolmentoista tunnin ajomatka Saariselältä kotiin, Espooseen. Seurana Markku, Anna ja Mage. Ulkona on ihan pimeetä, ollaan istuttu jo tuntikaupalla autossa. Anna nukkuu, joten me muut ollaan ihan hiljaa. Mage on etupenkillä Markun kanssa ja ne on molemmat ihan omissa ajatuksissaan. Mä kattelen ikkunasta talvista maisemaa ja tää biisi soi.

14. Weird al Yankovic - I Ran Over The Taco Bell Dog
Hahaha, en ees tiedä miks mulla on tää iPodilla :D Magella on ollu joskus Tylsää isolla T:llä, se on surffannu Youtubessa ja löytäny tän. Yks päivä ku mä oon koneella, se tulee hehkuttamaan ja käskee kuunnella tän.

15. R.E.M - Losing My Religion
Oiiiiii, tätä me kuunneltiin AINA kun minä ja Mage oltiin ihan pieniä, melkein kymmenen vuotta sitten, ku ajettiin "Mamman mökille" Jaalaan. Ollaan autossa, ihan kohta sillalla joka vie saareen. Jari heittää läpällä "KUKA EKA SAARESSA" ja kaikki kurkottaa käsillään auton etulasia kohti. Yhtäkkiä Jari pysäyttää auton ja hyppää ulos, juoksee sillan yli ja huutaa "MÄ VOITIN !". Kaikki nauraa ihan kippurassa.

16. Gabriel Antonio - I Love The Way
Vain 1 sana: Pääsiäinen.

17. Eagles - Desperado
Me ollaan yhden Tytin entisen työkaverin(?) , Minnan , häissä joskus vuonna 05/06. Jossain vaiheessa aikuiset on semi jurrisia ja lapsilla on tylsää. Joku lapsista laittaa Green Dayn American Idiot -levyn soimaan. Se soi hetken, kunnes joku aikuisista haluaa soittaa "paljon parempaa musiikkia". Lapsia kyrsii, ja kaikki on ihan varmoja siitä että kohta kuullaan jotain täyttä paskaa. Lopulta tätä biisiä kuunnellaan koko loppuilta.

18. Nightwish - Sleeping Sun
On hiihtoloma joskus vuonna nakki, ja me ollaan Saariselällä. Mä ja Mage lasketaan alas sitä yhtä mäkeä siinä kahvilaa vastapäätä. Kahvilan vieressä ulkona on semmoset kaiuttimet ja niistä soi tyyliin joku NRJ Ski Radio tai tämmönen. Tää biisi soi ja me aletaan molemmat hihkumaan et "Tää on tää Mamman biisi !"

19. Bon Jovi - Everyday
Oon 8. luokalla ja meillä on äidinkielen tehtävänä kääntää joku biisi. Mä mietin tosikauan minkä ottaisin. Päätän sit ottaa tän ja mulla menee hermot ku käännän tätä, EVOtan pahasti. Onnistun lopulta ja seuraavana päivänä tää 'esitetään' luokassa.

20. Ozzy Osbourne - Dreamer
Niiiiiiiin nätti biisi<3 Tän kuunteleminen aiheuttaa välillä paskan fiiliksen, koska tää soitettiin yksissä hautajaisissa pari vuotta sitte..:<

Oho, tässähän kesti ihan törkeen kauan ! Mutta tää oli kivaa, tuli niin paljon ihania muistoja mieleen, semmosiaki joita en ollu pitkiin aikoihin ajatellu ollenkaan. Awws<3